Export Hacks: практичні поради з експорту. Частина друга

Сьогоднішній випуск експортних порад розкриє найпоширеніші питання на тему “Як обрати правильний ринок для експорту”. Пропонуємо вашій увазі  – рекомендації від досвідчених тренерів-практиків нашого навчального курсу Export Revolution. Ukraine.

  1. Яку інформацію варто знати про ринок, на який плануєте експортувати?

Проаналізйте у розрізі Вашого продукту або послуги  місткість  ринку, потенційний попит,  темпи зростання, ринкові ціни та всіх виробників, що вже продають аналогічні товари та послуги.

Інструментарій: потрібну інформацію Ви можете знайти в статистичних бюлетенях та оглядах ринків.  

  1. Кому вірити: огляд ринку країн VS національна статистика потенційної країни-партнера VS власний досвід?

Безумовно, Ви повинні володіти статичними даними. Бути обізнаними щодо макроекономічних показників ринку та ситуації в країні  в цілому, проте найефективнішим каналом достовірної інформації та ефективного партнерства є особисті зв’язки. Статистичні показники краще отримати у місцевих партнерів, співставити і формувати висновки на основі інформації з декількох джерел.

Win model! На початку партнерських відносин заплануйте регулярні візити для налагодження тісних та довірчих відносин. З  часом потреба у поїздках зменшиться до 1-2 разів на рік.

Краще витрати кошти на початкових етапах на бізнес візити, щоб попередити значні втрати у подальшій співпраці!

  1. Чи виправдане залучення консультанта з експортної діяльності?

Якщо Ви лише на початку експортного шляху, то зовнішній консультант допоможе оцінити реальну ситуацію з професійної точки зору та дати Вам корисні поради, тож не відмовляйтесь від цієї ідеї. 

! Не забудьте перевірити компетентність обраної людини та ознайомитися з успішними кейсами її діяльності. А також використовуйте онлайн-курси чи вебінари щодо експортної діяльності для самоосвіти.   

  1. Державна підтримка для експортерів.

Використовуйте всі доступні Вам можливості!

Профільні державні установи надають консультації на безкоштовній основі для експортерів, необхідно лише оформити Ваші звернення в належному вигляді та запитати про існуючі можливості.  В різних державних установах є проекти, які можуть надати Вам технічну допомогу для участі в виставках, для залучення новітніх технологій в Ваше виробництво чи операційну діяльність.

Також Ви можете долучатися до освітніх заходів, які провадяться на різні тематики пов’язані з зовнішньоекономічною діяльністю. Слідкуйте за можливостями участі в освітніх програмах закордоном, зазвичай фінансування відбувається за рахунок коштів технічної допомоги в повній або частковій мірі.

  1. Рекомендації щодо вибору ринку:
  • обирайте для старту експортної діяльності сусідні країни (нижчі транспортні витрати, відсутні або мінімальні культурні відмінності);
  • будьте обізнані в наступних питаннях:
    • чи потрібен Ваш продукт на даному ринку;
    • чи існує він вже на ринку;
    • чи готовий ринок до Вашого продукту;
    • необхідного рівеня якості;
    • особливостей щодо сертифікації, стандартизації та пакування;
    • рівня цін на Вашу продукцію та Ваші можливі прибутки;
  • сформуйте бачення щодо Вашої цільової аудиторії;
  • оберіть Ваших партнерів та впевніться у їх надійності;
  • впевніться, що Ви маєте необхідні виробничі потужності для забезпечення попиту на обраному ринку;
  • відвідуйте ринки особисто та спостерігайте за Вашими конкурентами;
  • перевіряйте не лише ринки в цілому, а безпосередньо обраних Вами партнерів (соціальні мережі, рекомендації сторонніх осіб, особисті зустрічі).