Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Export Hacks: практичні поради з експорту. Частина третя

Перед вами – третій випуск експортних порад від тренерів-практиків нашого навчального курсу Export Revolution. Ukraine. Ми продовжуємо розкривати питання аналізу ринку, вибору ідеального консультанта та ділимося секретами створення унікальної торгової марки. Наприкінці матеріалу – бонус для виробників органічної продукції. 

  1. Куди, як та в якому вигляді експортувати свій товар: що допоможе визначитися?

Обирайте нестандартні можливості! На товар, який Ви виробляєте, в світі може існувати попит для використання його в зовсім неординарній сфері, про яку Ви навіть не здогадувались і не планували експортувати в такому форматі.

 https://trends.google.com – цей ресурс допоможе  Вам дослідити світові тренди використання тих чи інших товарів. Проаналізуйте тенденції на ринках, оберіть для себе топ пріоритетних країн для експорту, дослідіть структуру обраних ринків та їх імпортний потенціал, а також визначте особливості та конкурентні переваги Вашого товару.

Проаналізуйте все досліджене та готуйте першу партію до відправки!

Примітка: тут ви можете знайти корисну інформацію щодо світових трендів на різних ринках:

 http://www.mintel.com/blog

http://www.euromonitor.com   

  1. Поради щодо проведення дослідження ринку.

Окрім звичайних статистичних даних, які Ви можете отримати з загальнодоступних джерел чи з річних звітів партнерів/конкурентів, варто провести збір інформації з внутрішніх джерел країни через місцевих аналітиків, журналістів, якщо є доступ, то отримати статистичні дані безпосередньо від установ в країні,  куди плануєте експортувати. Отриману інформацію варто систематизувати, порівняти та робити висновки лише на основі повного розуміння особливостей та стану ринку.

  1. Чи необхідно наймати консультанта перед виходом на зовнішні ринки? Хто він – ваш ідеальний консультант?

Ваш сегмент B2B? Тоді консультант є досить гарною ідеєю.

Власними силами Ви можете провести маркетингове дослідження, зібрати загальнодоступну інформацію щодо ситуації на ринку та макроекономічних показників, проте особливості торгівлі та «інсайдерську» інформацію щодо співпраці з потенційними партнерами краще дізнатися та детально пропрацювати з фаховою обізнаною людиною.

Варто брати до уваги особливості Вашої продукції/послуги, можливо,  кращим варіантом для Вас буде вихід на нові ринки у співпраці з кластерами чи шляхом презентації товару на виставках.

Якщо ж Ваш сегмент B2C,  бізнес-консультант не є необхідністю, можна налагоджувати зв’язки і власними силами.

Важливо! Ставтесь до вибору консультанта дуже відповідально, оскільки цій людині Ви довірите майбутнє свого бізнесу.

Який він «Ваш ідеальний консультант»?:

  • Високопрофесійний спеціаліст;
  • Обізнаний щодо ринкової ситуації та особливостей співпраці на відповідному ринку;
  • Має позитивну репутацію серед Ваших партнерів/клієнтів;
  • Успішні кейси виводу компаній на ринок – це частина його резюме;
  • Має особисту мотивацію в просуванні Вашої компанії на відповідний ринок.
  1. Які канали спілкування з клієнтами/споживачами краще обирати?

Якщо ви працюєте в B2B, то важливо подбати про особисті стосунки. Краще інвестувати в зустрічі та налагодження особистих контактів. Проте, якщо ваш сегмент – співпраця з кінцевим споживачем, в залежності від потреб ваших споживачів ви можете використовувати цифрові канали спілкування, зокрема форми зворотного спілкування на сайті, додатки в Google і т.ін.

  1. Бажаєте мати вишукану та унікальну торгову марку? Тоді ці рекомендації для Вас:
  • https://www.marcaria.com використовуючи цей ресурс, перевірте вимоги щодо торгових марок у Вашій сфері.
  • Сформуйте 100-500 варіантів назв пов’заних з ключовими словами, які клієнти використовують по відношенню до Вашого продукту/послуги.
  • Перевірте чи вільні ці назви, можливо вже хтось зареєстрував свій товар/послугу під цією назвою.
  • Важливо бути обізнаним, чи обране Вами ім’я не асоціюється з негативними думками чи речами в країнах, з якими Ви плануєте працювати.
  • Як тільки Ви обрали та зареєстрували торгову марку, необхідно якомога швидше викупити доменне ім’я для Вашого сайту.

БОНУС: Можливості для представників харчової промисловості

 Європейські програми/гранти для підтримки підприємств з виробництва органічних продуктів.

Програма LEADER є ініціативою Європейського Союзу щодо підтримки проектів розвитку сільських районів, ініційованих на місцевому рівні, з метою активізації сільських територій та створення робочих місць. Однією з складових цієї програми є підтримка еко-виробництв.

https://enrd.ec.europa.eu/leader-clld_en

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.