Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Export Hacks №8

  1. Як краще зробити фінансове планування?

Коли ви займаєтесь фінансове планування, то краще залучати всіх членів вашої команди: від виробництва, маркетингу до керівництва, щоб всі знали, що ви плануєте і як цього досягти. Все залежить від вашого бізнес-циклу та виробничого циклу. Коли ви намітили план вам потрібно постійно його оновлювати в залежності від того , що треба додати на новий ринок.

  1. Як правильно планувати продажі, якщо вони залежать від замовлень існуючих та нових партнерів?

Якщо ваше планування залежить від збору  інформації від партнерів, то важливо їм пояснити, що коли Ви робите цей запит,  не обов’язково щоб вони щось купували. Це їх вклад в діяльність вашої компанії та створення сприятливих умов для співпраці на майбутнє. Краще запитувати не об’єми продажів, а які показники зростання вони очікують.

  1. Як формувати ціну: одну для всіх країн або різні?

Залежить від того як Ви здійснюєте продаж. Якщо у вас фіксована ціна і Ви говорите про те, що вона для всіх країноднакова, потрібно розуміти, що вона все одно буде змінюватися від умов поставки, необхідності адаптації продукту під ринок, вимог сертифікації. Якщо наприклад логістичні  зобов’язання сплачує клієнт, тоді ціна однакова для всіх, а вони будуть самостійно прораховувати витрати, якщо ж це робите Ви, то буде вірно встановити таку ціну, щоб покрити ці витрати. Те саме стосується і інших витрат, що можуть виникати при виході на новий ринок.

Також важливим є те, як ви встановлюєте ціну, та підходи до встановлення цін. Як правило ми оцінюємо скільки було витрачено плюс маржа яку Ви закладаєте, вона може бути будь-якою. Можна робити навпаки – ви здійснюєте аналіз того, яка ціна може бути найвищою, якщо існує високий попит. Якщо є продукти вищі за вашу ціну, то ви можете планувати максимальну ціну.

  1. Який найбільший ризик при виході на міжнародні ринки?

Один з найбільших ризиків які варто враховувати – це курсовий. Важко спланувати що саме буде з валютою у майбутньому. Важливо враховувати залежність Вашої ціни від цін на інші продукти у вашій сфері, від цін на сировину – це такі речі що в масштабному форматі впливають на різні сфери. Можете робити запити на ці прогнози в банках або великих компаніях. Щоб зменшити вплив цього ризику, здійснюйте оплати із використанням різних підходів: акредитив, різні види інвойсів, страхування.

  1. Який може бути час відтермінування надходження коштів на ринках ЄС?

Ідеально дотримуватися найкоротших термінів – до 30 днів. Якщо Ви дієте як закупівельник, бажано закладати довший термін – 60-90 днів. Важливо розуміти, що багато клієнтів можуть затримувати оплату, тому краще отримувати передплату у розмірі 50%, а на інші 50% передбачити виплати впродовж 60 днів. Цей термін є загальноприйнятний.

  1. Які можуть бути переваги продукту щоб він вартував дорожче ніж у конкурента?

Ціна не вирішальний фактор. Перше, чому Ваш продукт може бути дорожчим – це гарантія та сервіс після продажу. Також, загальний тренд у світі на продукти, що  є сталими у виробництві та використанні. Споживачі менше надають перевагу товарам, які коштують дешево та швидко ламаються. На органічні, екологічні та продукти правильного харчування також зростає попит.

  1. Загроза, що продукти будуть повернені від дистриб’ютора. Як знизити ризик?

Дистриб’ютор може повертати не продані товари, але Ви повинні нівелювати цей ризик правильно склавши контракт та передбачивши відповідні норми. Краще починати співпрацю з невеликих об’ємів продукції, а для першого разу взагалі краще надсилати тестову або невелику партію. Після моніторингу продажів, можливо подовжувати терміни та збільшувати обсяги, але все одно варто не встановлювати занадто довготривалих строків.

  1. Як уникнути спірних питань?

Для того щоб уникнути спірних питань щодо порушень або штрафних санкцій, краще використовувати у співпраці один з одним банк з Вашої сторони і банк Вашого контрагента. Ви відвантажуєте – банк надсилає на оплату. Спочатку спілкуються банки, потім Ви.

Більше корисного контенту, онлайн-модулі та інформаційні матеріали на програмі Export Evolution Ukraine START: http://surl.li/bchl

Програма оновлена за підтримки Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» у співпраці з Офісом з Просування Експорту та Marketingi Instituut

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.