Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Export Hacks №9

  1. Що може допомогти зробити реалістичний прогноз продажів, якщо ринок динамічний?

Надія не є стратегією. Потрібно виходити з розуміння знизу вверх та оцінювати ряд критеріїв: 

  • ціну на цьому ринку
  • конкурентів
  • доступність 
  • чи навпаки закритість ринку. 

Підхід який влучно застосовувати при планування – це бенчмаркінг. Ви обираєте у приклад якусь іншу компанію, досліджуєте її підходи, історії, методики. На базі цієї інформації робите прогноз, берете за основу, що 70% Ви робитимете, як роблять в цьому прикладі. Прораховуєте, що це буде означати для Вас. Таким чином, Ви для себе додатково проробляєте ще один сценарій розвитку подій. 

  1. Скільки сценаріїв необхідно розробляти для виходу на ринок? 

Базовий кейс з яким погоджуються всі члени команди. Та на додаток оптимістичний та песимістичний плани – це плюс-мінус 10% від базового кейсу. 

  1. Компанія планує вихід на експорт з прорахуванням вкладень та повернення інвестицій на 6 – 7 років. Який оптимальний термін планування щодо експортної діяльності з метою залучення інвестицій?

Ви плануєте великий вихід та термін повернення інвестицій складає 6 -7 років – це дуже довго. Сьогодні майже ніхто не робить такого планування. Краще подумати над менш витратним проектом – пілотним, який буде більш-менш цікавий для інвесторів. Коли ми говоримо про експорт та залучення інвестицій у зовнішню діяльність, то в принципі найбільш оптимальний термін для повернення інвестицій – 1-2 роки. Коли ви отримаєте перші надходження ви можете їх реінвестувати в розвиток бізнесу чи дослідження інших ринків. І це краще, ніж брати велику суму на 6-7 років. Цей варіант буде не досить привабливим для інвесторів. 

  1. Як отримати кошти під низькі відсотки?

В Україні відсоткові ставки є досить великими. Раніше бізнесу було заборонено тримати кошти у валюті на закордонних рахунках і класти їх на депозит, зараз так робити можна. Якщо Ви тримаєте кошти Вашої компанії закордоном у валюті, то можете сподіватись на отримання кредиту закордоном і ці відсотки можуть бути нижчі ніж в Україні. 

  1. Чи є сенс відкрити підприємство закордоном, щоб отримати кредитні кошти? 

Краще починати з того, щоб ці кошти акумулювати з маленького бізнесу, ніж брати у кредит. Це не спрацює якщо Ви відкрили компанію та прийшли в банк щоб отримати кредит. Є така опція реєстрації іноземного бізнесу – починаєте працювати з малими ресурсами, потім вступаєте до об’єднань у Вашому секторі, які мають в своєму альянсі бізнес-ангелів. Там ви презентуєте свій проект, і вони можуть вкластися у Ваш бізнес. Але, це буде інвестиція, а не кредит. За ці кошти на розвиток Ви, як правило, маєте віддати частину бізнесу. Також можна звернути увагу на фандрайзингові платформи. Вони можуть бути не такими привабливими для українських компаній, але якщо Ви дієте як іноземний бізнес, то вони можуть стати у нагоді. 

  1. Як підготувати стратегію виходу з експортного ринку?

Більше таку стратегію використовують в світі стартапів. Там дається три роки на те щоб він спрацював або ні. В такому випадку продумують як виходити зі стартапу та отримувати вашу долю. Якщо це про експорт, то це більше про те, що ми будемо робити у разі програшу обраної експортної стратегії. Це питання того, як Ви нівелюєте власні ризики на момент її розробки.  Плануючи експортну діяльність варто прорахувати, як обходити ризики, які можуть виникнути, зокрема шляхом диверсифікації продажів, через роботу не тільки з клієнтами а й з бізнесом та продаж великими обсягами.

Більше корисного контенту, онлайн-модулі та інформаційні матеріали на програмі Export Evolution Ukraine START: http://surl.li/bchl

Програма оновлена за підтримки Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» у співпраці з Офісом з Просування Експорту та Marketingi Instituut

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.