Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Export Talks: Польща

Який він – ринок Польщі? Чи чекає він на українські товари? 14 березня разом з експертами ми поговорили про особливості торгівлі з Польщею та про те, які фактори слід врахувати перед виходом на новий ринок.

Про ринок Польщі та потенційні експортні галузі

Чим цікавий ринок Польщі? 2016 рік для економіки країни був доволі позитивним – рівень ВВП стабільно зростає, інфляція залишається на прийнятному рівні, рівень безробіття є найнижчим за останні 20 років. Польща, поза сумнівом, – чудовий торговельний партнер у довгостроковій перспективі.
На сьогодні, частка України у загальному імпорті Польщі складає близько 3%. Але ситуація змінюється: наприклад, експорт з Росії до республіки впав майже вдвічі, тож зараз можна використати слушний момент і «закрити» вільні ніші українськими товарами.
Що експортують українці до Польщі вже зараз? (топ-5 позицій)

Що експортують українці до Польщі вже зараз? (топ-5 позицій)
Як бачимо, у даному переліку немає ні текстилю, ні продуктів харчової промисловості. і позиції Польща «закриває» за допомогою свої локальних виробників.
Дмитро Носов, керівник відділу з дослідження ринків Офісу з просування експорту, виділив 3 головні кластери українських продуктів, які мають високий експортний потенціал для польського ринку, а саме: металургія, продукти сільського господарства (продукти переробки культур, соєвий шрот), елементи інтер’єру (меблі, покриття для підлоги).

Про поради та головні помилки українського бізнесу

Доволі часто український бізнес, починаючи роботу з Польщею, робить помилки, які вже можна назвати «класичними» – не враховуються особливості ринку, вподобання аудиторії, конкурентне середовище.
«Найбільшою проблемою, яку я можу виділити зі свого досвіду, є специфічна бізнес-культура українського бізнесу. Найперше, що я говорю компаніям, які виходять на ринок Польщі – не можна переносити «правила гри», прийнятні в Україні, на ринок європейської країни, варто пам’ятати, що право та закон тут працюють, тому неможна ними нехтувати», – зазначив Ярослав Романчук, Президент Асоціації Українського бізнесу в Польщі.
Інша порада, яку дає українським експортерам пан Романчук, – не бути занадто самовпевненими, особливо при веденні переговорів. Варто потурбуватися про те, щоб взяти із собою фахового перекладача, кілька спеціалістів із своєї компанії, переконатися в доцільності комерційної пропозиції.
Микола Лисенко, директор Українського Бізнес Центру у Варшаві при Польсько-Українській Господарчій Палаті, наголошує, що іншим слабким місцем українських компаній, які виходять на ринок Польщі, є не до кінця продумані бізнес-моделі – те, яким чином ви будете здійснювати реалізацію своїх товарів.
«Перші два роки для нового гравця на польському ринку – найважчі. Справжні результати прийдуть лише за 3-5 років. До цього треба бути готовим», – ділиться своїм досвідом пан Микола.

Про інструменти та підтримку українського бізнесу

«Якщо говорити про практичні інструменти, що стосуються виходу українських продуктів на зарубіжний ринок, то одним з таких є торгові місії – як на B2B, так і на B2G рівнях», – говорить Мар’яна Каганяк, керівник Офісу з просування експорту.
Крім цього, ефективною є і участь у міжнародних виставках та ярмарках. Звичайно, головною перешкодою тут може стати вартість участі у таких заходах. Але вже зараз Посольство України в Польщі має дієвий механізм та досвід взаємодії з організаторами виставок, що дозволяє отримати певні знижки для українського бізнесу. Такі виставки організовуються не лише у Варшаві або Кракові, а й і в багатьох інших містах Польщі. За даними Посольства, вже зараз багато українських компаній використовує цей інструмент з просування своєї продукції.
Ще одним дієвим способом ведення бізнесу у Польщі є відкриття представництва вашої компанії. Це значно спростить підприємницьку діяльність, допоможе зробити її більш ефективною.
«Участь у державних тендерах інших країн – один із найбільш ефективних способів винести торгівлю на міжнародний рівень», підкреслив Тарас Шимко, керівник напрямку GPAinUA Офісу з просування експорту. Виключенням не є і Польща.
Сьогодні на ресурсі Tenders Electronic Daily розміщено понад 2000 державних замовлень Польщі. Сфери таких замовлень доволі різні: від оборони та безпеки до друкарської справи. Тендерні пропозиції подаються безкоштовно.
Корисні ресурси для тих, хто хоче прийняти участь у держзакупівлях Польщі:
Посольство України в Польщі, українські ділові спільноти завжди готові активно допомагати вітчизняному бізнесу, надаючи консультаційну підтримку.

Презентації спікерів, доступні для завантаження:

Ми дякуємо представникам Посольства України в Польщі, експертам та учасникам за допомогу в організації даного заходу.
Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.