Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

TradeMap: як дослідити міжнародний попит на свій товар

Розробка ефективних експортних планів і стратегій потребує наявності детальних, достовірних і актуальних даних щодо світової торгівлі. Одним із найкращих джерел такої інформації є база даних Trade Map, створена International Trade Centre. База даних Trade Map містить показники експорту і імпорту в грошових і натуральних показниках, охоплює 220 країн та 5300 продуктових груп, а також містить довідник компаній-імпортерів та експортерів. Дані оновлюються щомісяця, також надаються квартальні та річні показники.

Реєстрація і початок роботи

Частина даних є доступною для всіх користувачів сайту, а саме дані на рівні 2х та 4х-значних HS кодів (або кодів УКТЗЕД). Проте для доступу до всієї наявної статистичної інформації потрібна реєстрація користувача. Доступ для українських користувачів є безкоштовним.

Для реєстрації натисніть на кнопку Login в верхньому меню праворуч оберіть «Register now» у спливаючому вікні. Після підтвердження реєстрації не забудьте увійти за допомогою «Login».

Порівняйте міжнародний попит на свій продукт в різних країнах

Пропонуємо почати з огляду обсягів імпорту вашого товару в різних країнах.  Перший крок пошуку даних – вибір продукту. Є декілька способів пошуку:

  • ввести в пошукову строку код HS продукту
  • ввести в пошукову строку назву продукту

використати опцію «Advanced search». Перейшовши за посиланням «Advanced search», потрібно обрати закладку «Search by Hierarchy». Ви отримаєте перелік всіх продуктових груп і підгруп згідно класифікації системи HS до рівня 6 знаків, серед яких вам потрібно обрати найбільш відповідний вашому продукту варіант.

Розглянемо приклад солодкого печива (код 190531). Після вибору продукту перевірте, чи виділена кнопка “Imports” (виділене синім)  та натисніть кнопку «Trade Indicators».

На новій сторінці ви отримаєте детальну інформацію про торговельні показники найбільших імпортерів вашого товару:

  • Обсяг імпорту в грошовому виразі за останній рік (Value imported in 2019 (US thousand)), а також в натуральному вимірі (Quantity imported in 2019, де Quantity Unit = Tons).
  • Торговий баланс зазначених країн. Торговий баланс – це різниця між експортом та імпортом. Негативне значення цього показника (виділене червоним) означає що країна імпортує більше, ніж експортує та є імпортозалежною. Позитивне значення означає, що країна експортує більше, ніж експортує. Такі країни радше будуть конкурентами на міжнародному ринку.
  • Щорічне зростання імпорту за останні 4 року – в грошовому вимірі та в натуральному (Annual growth in value\in quantity between 2015-2019,%) – динаміка зростання чи падіння ринку. Зверніть увагу на рівень зростання в середньому по світу (World) та порівняйте, які країни зростають динамічніше, а в яких обсяги імпорту скорочуються.
  • Щорічне зростання імпорту за останній рік (Annual growth in value between 2018-2019,%) – дає можливість подивитися на динаміку останнього року.
  • Доля в світовому імпорті (Share in world import, %) – показує, яку частку в обсязі світового імпорту обраного товару займає певна країна.

Отже, з відповідної таблиці на прикладі солодкого печива ми дізналися, що світовий обсяг імпорту солодкого печива в 2019 році склав 8 млрд. дол. США. При цьому 17% всього імпорту ввозиться до США, які закупили печива в три рази більше, ніж інші лідери – Франція, Велика Британія чи Німеччина. При цьому США мають також один з найдинамічніших показників зростання 9% (в порівнянні з середньосвітовим в 4%). Натомість імпорт Франції падав на рівні -2%.  Країни-експортери (тобто ті, чий обсяг експорту більший за імпорту, що демонструє позитивний торговий баланс) солодкого печива – Німеччина, Нідерланди, Бельгія, Канада, Італія та Іспанія.

Щоб переглянути, з яких країн імпортує та чи інша цікава для вас країна, просто натисніть на її назву в цій таблиці.

Наприклад, обравши Польщу, ми побачимо, що ця країна в 2019 році загалом імпортувала печива на суму 93,4 млн. дол США. Доля українського солодкого печива в імпорті Польщі 5,4%. При цьому динаміка імпорту українських товарів дуже позитивна – за останні 4 роки імпорт зріс на 57%. Падіння імпорту в останньому році (-7) було меншим, ніж середній показник по країнам світу (-12), хоча при цьому Польща наростила імпорт зі Словаччини (+9%) та Італії (+26%).  Зверніть увагу на вартість одної тони солодкого печива у колонці Unit value – з цим показником Україна має найнижчу вартість на кордоні на 1 тону серед обраних країн.

Дослідить, в які країни експортуються українські товари

Поверніться на головну сторінку TradeMap натиснувши «Home & Search» в лівій частині верхньої панелі або перейшовши за посиланням.

Оберіть товар, а в другому пошуковому полі оберіть «Ukraine». Якщо вас цікавіть конкретна країни чи регіон, введіть її в третьому полі, якщо вас цікавлять всі країни світу – залиште третє поле незаповненим. Оскільки тепер нас цікавить експорт, натисніть кнопку “Exports” над обраним товаром та кнопку «Trade indicators».

В результаті ви отримаєте перелік країн, в які Україна вже експортує солодке печиво.

Зверніть увагу на три останні показники в таблиці:

  • Середня відстань між країною призначення та всіма її країнами-постачальниками (Average distance between partner countries and all their supplying markets) – дає можливість побачити, наскільки далеко можуть знаходитись постачальники (порівняйте ці показники з відстанню конкретної країни до України, щоб пересвідчитися, наскільки більш вигідними можуть бути поставки з України);
  • Концентрація імпорту (Concentration of all supplying countries of partner countries) – це показник міжнародної конкуренції на даному ринку. Якщо цей показник менше 0,25 – то у країни є багато країн-постачальників, які займають незначну частку в її імпорті. Якщо ж показник більше 0,25 – то у країни є декілька сталих партнерів, які займають значну частку на ринку цієї країни.

Зверніть увагу, показник концентрації імпорту Казахстану – дуже високий, і дійсно, перейшовши на цю країни, ми побачимо, що 78,4% імпорту солодкого печива Казахстану йде з Російської Федерації.

  • Середній тариф (Average tariff) – це показник імпортного мита для даного товару. Однак для детального вивчення тарифних та нетарифних бар’єрів на певному ринку ми рекомендуємо скористатися інструментом Market Access Map. Детальна інструкція з користування цим інструментом доступна за посиланням.

Додаткові можливості TradeMap

На головній сторінці TradeMap ви можете обрати не тільки товар та країни, які вас цікавлять, а і тип показників – торгові індикатори, які ми розглянули раніше, чи відображення даних за роками (Yearly Time Series), кварталами (Quarterly) чи місяцями (Monthly). Крім того, якщо ви експортуєте послуги, а не товари, ліворуч ви можете натиснути кнопку «Services» та шукати відповідні послуги в пошуковому полі за назвою.

Якщо ви шукаєте перелік компаній імпортерів, скористуйтеся кнопкою “Companies”. Перед цим радимо обрати товар та країну, в якій ви плануєте знайти партнера та пересвідчитися, що обраний «Import».

Крім того, таблицю даних можна змінювати за різними показниками, обираючи необхідний вам варіант з випадаючого списку відповідної пошукової строки:

  • продукт;
  • країна;
  • вид даних: імпорт, експорт;
  • періодичність даних (щорічні, щоквартальні, щомісячні показники);
  • тип даних (за продуктом, за країною);
  • вид показника (грошові/натуральні показники, частки, динаміка).

Отримані дані можна завантажити у форматах .xls, .doc,. txt.

Зверніть увагу, що TradeMap містить також інформацію на рівні 8 та 10 знаків (які можна обрати в полі продукту в таблиці даних), однак лише групи товарів на рівні 6 знаків є уніфікованими для всього світу, отже українська класифікація УКТЗЕД може відрізнятися від класифікації інших країн на рівні 8 та 10 знаків.

Якщо ви хочете глибше ознайомитися з темою дослідження зовнішніх ринків за допомогою інструменту TradeMap радимо вам ознайомитися з навчальними відео від ITC.

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.