Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Чек-лист для експортера щодо складання комерційної пропозиції

Якісно підготовлена комерційна пропозиція експортера дозволяє підвищити шанси знайти іноземного партнера дистанційно.

Перевірте Вашу ділову пропозицію за допомоги підготовленого експертами Офісу чек-листа та підвищить власні шанси знайти клієнта та налагодити співпрацю з іноземним партнером.

Комерційна пропозиція – це одна з важливих речей, котрій слід приділити особливу увагу при веденні зовнішньоекономічної діяльності.

Якісно підготовлена комерційна пропозиція експортера збільшує шанси підприємства зацікавити закордонного партнера щодо початку налагодження співпраці, створює перше враження про компанію. Саме на цьому етапі часто вирішується доля майбутньої співпраці.

Нижче наведений перелік з пунктів, на які експортеру рекомендуємо звернути увагу при складанні власної комерційної пропозиції.

  • Адресат

Знайте кому надсилаєте комерційну пропозицію. Перед тим як складати листа, вам треба зрозуміти, кому саме ви його надсилатимете. Хто буде отримувачем? Вкажіть кому воно адресовано: власнику бізнесу, директору, керівнику відділу або сектору, відповідальному за певний напрямок тощо. Персоналізуйте свою пропозицію.

  • Привітання

Привітання є обов’язковою складовою комерційної пропозиції, якою не слід нехтувати. Персоналізоване привітання у листі є чудовою нагодою для отримувача більш детально ознайомитися з вашою комерційною пропозицією. Використовуйте привітання, щоб ваша пропозиція була максимально ефективною.

Приклади привітання:

  • Якщо ім’я людини відомо:
    • Dear Ms. / Miss / Mrs / Mr / Dr + прізвище

При цьому звертаємо вашу увагу, що скорочення Mrs застосовується, коли звертаєтесь до заміжньої жінки, Miss – до незаміжньої. У випадку, якщо  сімейний стан жінки невідомий використовуйте скорочення Ms.

  • Якщо ім’я людини невідомо:
    • Dear Sir / Sirs / Madam /Sir or Madam (у британській англійській мові)
    • Dear Gentlemen / Lady / Ladies and Gentlemen (в американській англійській мові)
  • Опис та конкурентні переваги продукту

Вкажіть свої конкурентні переваги. Це допоможе виокремити вашу комерційну пропозицію серед інших компаній, що направили також свої пропозиції для співробітництва. Саме тут ви можете вказати про унікальність вашої продукції чи послуги, чим ви можете бути кращими за інших, які ваші конкурентні переваги.

  • Умови поставки

При підготовці комерційної пропозиції зазначте, на яких базисних умовах поставки Інкотермс ви експортуєте.

Правила Інкотермс були сформовані Міжнародною Торговою Палатою саме для забезпечення взаємовідносин між покупцем та продавцем. Ці правила регламентують розподіл транспортних витрат при доставці товару, момент переходу ризиків від продавця до покупця, дату поставки товару, встановлюючи момент коли відбувається фактична передача товару від продавця до покупця.

Звертаємо вашу увагу, що починаючи з січня 2020 року у силу вступили правила Інкотермс 2020.

  • Об’єм мінімальної партії

Обов’язково зазначте об’єм мінімальної партії, який ви готові поставляти.

  • Умови оплати

Зазначте прийнятні для Вас умови оплати, на яких умовах оплати. Серед таких, наприклад, можуть бути:

  • Авансовий платіж (імпортер здійснює повну або часткову оплату до моменту відправлення товару на умовах виконання зобов’язань експортером зазначених у контракті);
  • Платіж по відкритому рахунку (оплата експортеру здійснюється після отримання товару імпортером);
  • Відкритий рахунок, підкрплений акредитивом або банківською гарантією (оплата здійснюється відповідно до умов, зазначених у контракті, але якщо імпортер не здійснює оплату за отриманий товар, то експортер має право висунути вимогу на суму рахунку згідно акредитива або банківської гарантії).

Також слід зазначити, що у сучасній міжнародній практиці існує багато різноманітних фінансових інструментів, які використовують експортери. В Україні найчастіше використовуються банківські кредити та гарантії, документарні акредитиви, експортний факторинг. Допомогти експортеру  вирішити ці завдання можуть такі фінансові інституції, як банки, факторингові компанії, експортні кредитні агентства.

  • Контакти

Обов’язково зазначте власні контакти для зворотного зв’язку. Також бажано зазначити декілька альтернативних варіантів зв’язку (електронна пошта, телефон, контакти у соціальних мережах тощо).

  • Підпис

У разі якщо Ви надсилаєте комерційну пропозицію фізично, то така пропозиція обов’язково повинна мати підпис керівника підприємства або іншої особи, що має право підпису.

У випадку коли ви її надсилаєте в електронному вигляді, то варто переконатися, що ви зазначили у кінці листа свої контактні дані (прізвище та ім’я, посада, назва підприємства, номер телефону для зворотного зв’язку, юридична адреса компанії).

Такі листи матимуть більш презентабельний вигляд, що у свою чергу  збільшить вірогідність отримати позитивну відповідь від потенційного партнера.

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.