Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Історії успіху: Як національний виробник круасанів підкорив ринок Грузії

Цього разу історія піде про дивовижну та сонячну Грузію – дружню країну, яка географічно ніби і близько та водночас далеко.

У вересні минулого року 23 українські компанії сектору харчової промисловості взяли участь у торговельній місії до Грузії, яка була організована Офісом з просування експорту України спільно з проектом «Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків», що фінансується в рамках ініціативи ЄС EU4Business та реалізується ЄБРР.

Це була чудова нагода для вітчизняних експортерів ближче познайомитися з усіма аспектами внутрішнього ринку, наочно подивитися як працюють локальні підприємства та провести перемовини з потенційними клієнтами і партнерами, яких було чимало.

Загалом, в рамках місії було проведено понад 400 зустрічей. Неймовірний результат, який було досягнуто завдяки ретельній підготовці організаторів протягом майже 4 місяців.

Що ж саме вдалося дізнатися про Грузію та її імпортний потенціал для вітчизняних підприємств?

  • Грузія є географічно і логістично близькою країною, а також виступає «торговельним хабом» Чорноморсько-Каспійського регіону. Наразі, країна стоїть на шляху побудови нових транспортних маршрутів між Європою та Азією.
  • ВВП на душу населення в 2019 році становив 4 350 доларів США.
  • Здебільшого, грузинські партнери бажають отримати продукцію за найнижчою ціною і не готові до товару високої цінової категорії.
  • Важливою складовою успішності на внутрішньому ринку є довгий термін придатності продуктів.
  • В Грузії мала кількість небагато імпортованої продукції. В основному, товари з Росії та Туреччини. Тому вони складають неабияку конкуренцію, адже присутні на ринку вже тривалий час.
  • Грузини мають подібні до українців смакові переваги.
  • В Країні панує сприятливий бізнес-клімат.
  • Більшість клієнтів та партнерів бажає працювати тільки через розкриття акредитива після відвантаження товару або за умови пост оплати, по факту поставки товару.
  • Культурні особливості, як і в кожній іншій країні, впливають на тривалість ведення переговорів, узгоджень тощо. Тому не варто сподіватись на дуже швидкі результати та продажі.

За результатами торгової місії, одна з компанії – учасниць, підписала контракт з грузинським дистриб’ютором. «Це була не перша спроба нашої компанії підкорити ринок Грузії, однак до цього всі переговори нічим не завершувались» – говорить Директор департаменту з експорту компанії «Лігос» –  Дмитро Євтушенко. «Компанія тривалий час самостійно займалась пошуком потенційних клієнтів, проводила листування, надсилала зразки продукції, але, на жаль, заключити контракти не вдавалося».

«Національний виробник круасанів» – саме так позиціонує себе компанія, заснована ще у 1997 році в Івано-Франківську. Продукцію ТОВ «Лігос» можна знайти далеко за межами рідної країни. Завдяки розвинутим каналам дистрибуції підприємство експортує свою продукцію до Європи та на Близький Схід.

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.