Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Сайт для компанії-експортера. Яким він має бути?

Що робить професійний HR або рекрутер, коли наймає нову людину на роботу? Швидше за все, «знайомство» розпочнеться з вивчення резюме та сторінок у соціальних мережах потенційного кандидата. Що робите ви, коли шукаєте клієнта або партнера для вашого бізнесу? Думаємо, що первинним джерелом інформації про потрібну вам компанію буде її веб-сайт. І від того, яке враження у вас складеться після відвідання сайту потенційного партнера, часто залежить вся ваша подальша взаємодія.

Для компанії, що експортує свої товари чи послуги, сайт – життєво необхідна точка контакту, що формує уявлення про неї, її імідж, історію, репутацію, виконуючи роль офісу, ресепшн, секретаря, кімнати для переговорів та продавця. 

22 червня в рамках освітньої платформи від Export Promotion Office Євген Кудрявченко, директор Vintage Web Production, розповів про те, як підготувати своє «онлайн-обличчя» для роботи з зарубіжними ринками. До речі, компанія Євгена зараз також виходить на нові ринки – Європу, США, Канаду. Тому розмова вийшла вкрай живою та практичною. Ну а ми, як і завжди, ділимося з вами головними нотатками з події.

Ваш сайт мають побачити

Так, звучить банально. Але не можна забувати про залучення потенційних клієнтів на ваш сайт. Інакше, для чого це все? Наприклад, ви відкрили класний сучасний супермаркет із великим асортиментом товарів, у вас працює 50 кас, поруч є велика зручна парковка. Але є нюанс – маркет розташовано посеред безкрайнього поля. Чи будуть в такому випадку виправдані ваші старання та витрати? Однозначно ні.

Створюючи новий сайт для свого бізнесу, потурбуйтесь про його належну рекламу для цільової аудиторії на обраному ринку, не шкодуйте для цього кошти. Навіть, якщо доведеться виділити менше грошей на саму розробку веб-сайту. Ефективно вийти на новий ринок без реклами вкрай важко.

Ви маєте сподобатись та виправдати очікування

Всі ми маємо особисті вподобання, уявлення про те, що добре, а що погано. Але для всіх нас існує універсальний споживацький досвід. Наприклад, можемо сказати, яке авто хороше, а яке не дуже, що виглядає дешево, а що – дорого. Теж саме і з сайтами. Саме сайт, при першому контакті, формує розуміння «бренд/не бренд».

Перше, що має зробити ваш сайт – сподобатись з першого погляду. Якщо у вас це вийде, то шанси на укладення угоди значно збільшуються.

Але не слід надто «загравати» із дизайном. Пам’ятайте про свою цільову аудиторію, її очікування. Приклад: ви продаєте крафтовий джем, кожну баночку якого, за легендою, з любов’ю готує ваша бабуся. Вам однозначно не пасуватиме сайт у стилі великих корпорацій з купою опцій та автоматизацій. Крім того, не забувайте про цінове позиціонування – якщо ваші товари коштують недорого, то і сайт має виглядати простіше (але не забуваємо про формування розуміння «бренд/не бренд»), щоб не відлякнути споживача. Ідентичність вашого бренду та продукту мають співпадати з оформленням сайту.

Викликайте довіру та підтверджуйте репутацію

Якщо ваша компанія веде експортну діяльність, не забудьте розказати про це на сайті. Наприклад, на сторінці «Про нас», замість обридлої всім стандартної інформації про компанію, яка, здається, пишеться за єдиним шаблоном, розкажіть про свої досягнення, ринки збуту, обов’язково відобразіть динаміку розвитку бізнесу, розкажіть про особливості виробництва, наявні сертифікати якості. Так ви сформуєте розуміння, що з вами можна працювати, що ви готові до міжнародної торгівлі, маєте відповідну базу та досвід, ваш бізнес динамічний. Такий імідж вкрай важливий для роботи із зарубіжними партнерами, на це дійсно звертають увагу.

До речі, не забудьте про окремий телефон для міжнародних клієнтів, вкажіть його на сайті, – за цим номером завжди має бути закріплена людина, яка зможе надати якісну відповідь англійською мовою. Це дрібниця, але вона формує правильне враження.

Контент все ще король

Ви не одноразово чули фразу «content is king», яку сказав Білл Гейтс у далекому 1996 році. Контент – це основа вашої присутності у digital. Можливо, наступна фраза буде звучати дивно з вуст людини, яка заробляє гроші на створенні веб-сайтів, але не витрачайте багато на розробку сторінки вашої компанії. Витрачайте на хороший контент – якісні тексти, фото та відео, 3D-моделі. Сайт ви можете зробити на одній із існуючих безкоштовних платформ (tilda, wix), але саме контент визначатиме його фінальний вигляд та месседж, який він буде доносити.

Якщо не можеш дати потримати річ у руках, розкажи про неї, ретельно опиши її. Тут як раз вам і прийде на допомогу контент. Зробіть детальні, якісні та соковиті фото вашої продукції, додайте цікаві та влучні тексти, зніміть кілька хороших відео про продукт та компанію. Це не просто рекомендація, це те, що ви повинні зробити вже зараз.

Підсумовуючи вище сказане, можна виділити такі короткі рекомендації:

  1. Схема успішного сайту: побачити, сподобатись, продати.
  2. Бюджетуючи витрати на створення сайту, не забувайте про бюджет на інтернет-рекламу для залучення аудиторії на свій сайт.
  3. Контент – це основа всього. Не витрачайте великі гроші на сайт, витрачайте їх на якісний контент.
  4. Відповідайте очікуванням та говоріть про свої переваги.

Не бійтесь виходити на нові ринки. Це чудові можливості для вашого бізнесу. Але робіть цей вихід «по-дорослому» – збирайте інформацію, аналізуйте, розробляйте стратегію.

Завантажити презентацію спікера можна за даним посиланням.

Маєте зауваження, коментарі або пропозиції? Напишіть нам: education@epo.org.ua

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.