Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Тренди світового ринку меблів

За даними Державної митної служби України, за перші 5 місяців 2020 Україна експортувала меблі та освітлювальне обладнання на 229 млн дол США, що на 15% менше, ніж за аналогічний період 2019 року. В цілому очікується, що 2020 рік стане складним роком для продажу меблів та товарів для дому на зовнішніх ринках. І ця тенденції скоріш за все продовжиться в 2021 році. Головні причини – зниження доходів населення та скорочення обсягів будівництва нового житла, які призведуть до того, що плани споживачів на великі покупки та не першочергові речі будуть відкладені. Разом з тим країни, які довгий час залежали від імпорту меблів з Китаю, починають дивитися на більш географічно близьких та стабільних постачальників, що створює потенційні можливості і для українських виробників.

Чи зміниться роль Китаю?

            За даними митної статистики Китаю, загальний обсяг експорту меблів з Китаю за січень-квітень 2020 року впав на майже 18% (найбільше падіння спостерігалося в січні-лютому на рівні – на 21,6%). Ситуація 2020 року показала, що необхідність забезпечення стійких запасів та сталих поставок може мати довгострокові наслідки для ланцюгів постачання на ринку меблів. Така ситуація створює можливості для збалансування ланцюгів постачань на користь регіональних гравців за межами Китаю.

Вебінар в рамках Malaysian International Furniture Fair Після СOVID-19: Зміни глобального меблевого ринку – за участі експертів з Китаю, США та Німеччини.

За словами Томаса Рассела, головного редактора видання Furniture Today,  американці будуть шукати партнерів в стабільніших районах або з більшою конкурентоспроможністю в певних категоріях, будь то меблі для спальні, їдальні або вітальні. Однак, на думку Рассела, є категорії, в яких у Китаю немає конкурентів і  такі товари все одно будуть закуповуватися в Китаї, як, наприклад, столи з металевими ніжками та скляними стільницями, а також металеві каркаси для вуличних меблів. Варто додати, що на ринку США ще до початку кризи COVID-19 доля Китаю зменшувалася  через підвищення митних ставок на імпортовані з Китаю меблі. Так, поставки меблів з Китаю до США  знизилися на 28% у 2019 році до 9,7 мільярда доларів з 13,6 мільярда доларів у 2018 році. Велику частку цього ринку захопив В’єтнам і очікується, що роль постачальників з В’єтнаму, Малайзії та Індії на ринку США буде зростати.

Схожа ситуація щодо можливого зменшення долі Китаю спостерігається і на європейському ринку. Наприклад, Німеччина – одна з європейських країн, що найбільше покладається на імпорт меблів з Китаю, в 2019 році 24% всього обсягу імпорту меблів цієї країни походило з Китаю. За словами Яна Курта, керуючого директора Асоціації німецької меблевої промисловості, 56% членів асоціації відзначали проблеми з поставками з Китаю на початку року і готовність шукати постачальників в інших країнах, якщо проблеми з поставками з Китаю продовжаться. Чи це будуть постачальники з ЄС чи інших країн – залежить від швидкості реагування та надійності доставки альтернативних постачальників. В будь-якому випадку конкурентами українських виробників на європейському ринку будуть Польща та Туреччина, які можуть збільшити свою долю на цьому ринку у 2020 році.

Робота з дому

Робота та навчання з дому спонукає споживачів обладнати своє помешкання зручними меблями для домашнього офісу. Саме тому в І кварталі 2020р. спостерігається значний стрибок попиту на меблі для домашнього офісу та товари для дому. Рітейлери також починають звертати увагу на цю можливість. Так, згідно квітневого опитування Furniture Today, 26% опитаних рітейлерів в США зазначили, що вони розширюють асортимент меблів для домашніх офісів.

Цей тренд може зменшитися до кінця 2020 року, адже споживачі воліють купувати меблі такої категорії в перші місяці переходу до дистанційної роботи. Однак чи будуть меблі для домашнього офісу користуватися зростаючим попитом й надалі, залежатиме не тільки від тривалості карантинних заходів, але і від рішення роботодавців щодо переходу до часткової дистанційної роботи і після закінчення пандемії на COVID-19.

За даними дослідницької фірми Global Workplace Analytics, близько 56% робочої сили США працюють на сумісній з віддаленою роботою позиції, а 30% робочої сили до кінця 2021 року працюватимуть з дому кілька днів на тиждень. В багатьох європейських країнах також, ще до початку пандемії, активно використовувалась практика дистанційної роботи. Так, за даними опитування Euromonitor International, до початку карантинних заходів у Великій Британії, Франції та Німеччині близько 30% працівників регулярно працювали з дому. Переваги дистанційної роботи можуть збільшити цю частку в довгостроковій перспективі після закінчення карантину, мотивуючі роботодавців запроваджувати дні дистанційної роботи, а співробітників – задумуватися про комфортні для роботи умови вдома. Так, наприкінці травня Google оголосив, що виділить своїм співробітникам по 1000 дол. США на закупівлю офісні меблі для дому. При цьому виробникам треба готувати функціональні пропозиції для невеликих просторів. 

Більше часу проведеного вдома, а також карантинна звичка до домашньої кулінарії може викликати інтерес до оновлення матраців, купівлі меблів для вітальні та їдальні. Однак активний розвиток цих категорій буде стримувати падіння купівельної спроможності споживачів.

Нові безпечні офіси

Робочі кабінети в офісах після закінчення карантину також можуть змінитися. Нещодавно міжнародна компанія зі сфери нерухомості Cushman & Wakefield презентувала проект “Офіс шести футів”. Цей проект – спосіб перетворення існуючих офісів на місця, де можна дотримуватися правила відстані в шість футів, якого можуть продовжувати вимагати уряди як заходи безпеки і після закінчення карантинних заходів.

Інші можливі зміни для офісних меблів після карантину:

  • Більше простору: Арджун Кайкер з Zaha Hadid Architects прогнозує, що нинішня пандемія докорінно змінить офісні меблі: “Якщо за останні роки розмір офісних столів скоротився з 1,8-метрового до 1,6-метрового і до теперішнього 1,4-метрового і менше, то тепер ми побачимо, що люди не захочуть сидіти так близько”.
  • Відхід від великих відкритих просторів: в офісних трендах останніх десятиліть переважала робота в опен-спейсах. Коронавірус може повернути тренд на окремі “капсули” для співробітників, зменшення кількості людей в одному приміщенні та використання захисних стійок між робочими місцями.

“Офіс шести футів” від Cushman & Wakefield

Продажі онлайн

Тимчасове закриття магазинів під час карантинних заходів призвело до стрибку продажів онлайн, вимагаючи від брендів та роздрібних мереж створення зручних онлайн-платформ та інструментів комунікації зі споживачами онлайн для короткострокового реагування на COVID-19, а також збільшення конкурентоспроможності в довгостроковій перспективі.

Так, в Ізраїлі за місяці жорсткого карантину онлайн продажі збільшились до 45% від усього розміру роздрібного продажу. За оцінками Euromonitor International, італійські роздрібні мережі не справились із задачею до активного переходу в онлайн, натомість в Німеччині у роздрібні мережі добре попрацювали над стратегіями електронної комерції та переносом бізнесу онлайн. Найменше постраждали онлайн-гравці Emma (матраци) та home24.de (меблі).

Серед інструментів комунікації з онлайн споживачами компанії використовують:

  • Віртуальні візити: наприклад, виробник матраців Casper пропонує забронювати відео-зустріч з менеджером магазину за допомогою Google Hangouts;
  • Інтерактивні інструменти: американська West Elm розробила цілу серію інструментів для роботи з професійними дизайнерами та іншими споживачами – від онлайн інструменту з планування кімнати до онлайн консультацій.
  • Доповнена реальність: CB2 пропонує подивитися, як меблі виглядатимуть в кімнаті споживача.
  • Мобільні додатки та реклама в соціальних мережах.
Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.