Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Тренди світового ринку органічних соків

Під час запровадження карантинних заходів у відповідь на пандемію Covid-19 продаж фруктових соків зріс. При цьому більшість компаній в цей період концентрують увагу на виробництві апельсинового та яблучного соків.  На ринку соків загалом спостерігаються наступні тенденції:

  • Зниження рівня цукру: серед споживачів, які слідкують за своїм здоров’ям, існує стурбованість високим вмістом цукру в соках. Через це споживачі переходять на альтернативні напої, які пропонують більшу харчову цінність без природно високого вмісту цукру. Однак разом з тим споживачі також стають більш обізнаними щодо харчових продуктів, розуміючи різницю між доданим цукром і природним цукром. Виробники мають зробити фокус на посилення сприйняття соку як здорової альтернативи іншим напоям через вищу поживність та функціональність.

Всесвітня організація охорони здоров’я в своїх порадах щодо харчування дорослих під час спалаху COVID-19 рекомендує уникати підсолоджених фруктових соків, сиропів та фруктових соків, вироблених з концентратів.

  • Нові смаки та старі смаки по-новому: хоча яблуко залишається найпопулярнішим смаком соку після апельсина у багатьох країнах, молодші споживачі все частіше обирають цікавіші та екзотичні смаки, включаючи селеру, огірок, буряк тощо. В країнах ЄС, Швейцарії, Норвегії серед новинок соків за останні роки яблучні соки займали найбільшу частку (в середньому 22%). В Північній Америці яблучні соки також займають перше місце за кількістю новинок (19%).

Розподіл смаків серед новинок органічних соків в країнах Європи

Джерело: Mintel GNPD

  • Поширення соків холодного віджиму: фруктові соки холодного віджиму набувають все більшої популярності серед споживачів через сприйняття покупцями їх як більш корисними при використанні такого виробничого процесу. Очікується, що впровадження більш дешевих варіантів соків холодного віджиму забезпечить зростання їх продажу в найближчі роки.
  • 0% відходів: відповідаючи на тренд занепокоєння споживачів негативним впливом на довкілля, виробники мають зменшувати свою залежність від пластикової упаковки. Тренд на зменшення відходів особливо важливий в країнах Європейського Союзу. В країнах ЄС, Швейцарії, Норвегії більшість соків продаються в скляній тарі.

Матеріали упаковки серед новинок органічних соків в країнах Європи

Package MaterialTotal Sample (2015-2020)
Glass plain40.6%
Multi layer board25.9%
Plastic PET15.3%
Glass coloured9.7%
Board plastic lined2.9%
Plastic unspecified1.2%
Multi laminate1.2%
Metal aluminium0.4%
Plastic HDPE0.2%
Plastic PP0.1%
Total Sample100%

Джерело: Mintel GNPD

Крім екологічної упаковки, виробники органічних соків звертають увагу також на інші корисні аспекти. В країнах ЄС, Швейцарії, Норвегії виробники новинок привертають увагу споживачів до відсутність інгредієнтів тваринного походження (30,7%), без додавання цукрів (19,8%), зазначаючи про це на упаковці соків.

Твердження Заявлені характеристики на упаковці новинок органічних соків в країнах Європи

Заявлена характеристикаЧастка
Етичний продукт – Екологічно чиста упаковка37.1%
Веганський / Не містить інгредієнтів тваринного походження30.7%
Етичний продукт - Сталий розвиток (середовище / ресурси)28.5%
Етичний продукт - Переробка21.1%
Без доданого цукру19.8%
Без добавок / консервантів18.2%
Етичний продукт - Екологічно чистий продукт16.8%
Вегетаріанський10.8%

Джерело: Mintel GNPD

Перспективні зовнішні ринки

Якщо говорити про ринки соків загалом (не виключно органіки), то найбільшими за обсягами є Китай, США, Індія та країни Європи. При цьому за рівнем споживання на душу населення Польща є одним із лідерів. Очікується, що в подальшому зрілі ринки будуть боротися за зростання за рахунок конкуренції з іншими категоріями напоїв (Північна Америка, деякі країни Західної Європи, Японія). А країни, що розвиваються, матимуть вищий рівень зростання продажів соків.

Розмір кола на графіку нижче означає обсяг ринку кожної країни (в грошовому вимірі), вертикальна вісь – обсяг споживання на душу населення (кг на рік), а горизонтальна вісь – прогноз щорічного зростання ринку в наступні 5 років (вплив COVID-19 в даному випадку не врахований).

Світовий роздрібний ринок соків, 2019

Джерело: Mintel GNPD

На ринках Європейського Союзу, Швейцарії, Норвегії частка органічних продуктів серед всіх новинок категорії соків в середньому складає 23% (за останні два роки). На ринку Північної Америки таких 28%.

Джерело: Euromonitor International

Джерело: Euromonitor International

Найбільший обсяг ринку в США, де в 2019 році обсяг роздрібного продажу органічних соків складав 1054,3 млн дол. США (з них 815 – 100% сік, 176 – нектар, 64 – соковий напій). В цілому, продажі органічних соків по всьому світу зростають, при цьому в Північній Америці це зростання є помірним (і в США, і в Канаді на 4% щорічно протягом останніх 4 років). Найбільш перспективними з точки зору зростання ринку є Швеція (20%), Франція та Італія (по 10%).  Серед країн з меншим розміром ринку перспективними є Фінляндія (22% зростання). Польща та Ізраїль зростають щорічно на рівні 10% та 15% відповідно, однак обсяги ринку цих країн ще не великі – 14 та 6  млн дол США відповідно.

Загалом, країни мають більшу частку 100-відсоткового соку. Італія є єдиною країною, де обсяг продажів нектарів (25-99% вмісту соку) переважає за обсяг продажів 100% соку. Найменша частка ринку належить соковим напоям (до 24% відсотку соку в напої)

            В розрізі наявних на ринку брендів ринки органічних соків країн ЄС та Північної Америки дуже різняться – якщо в ЄС спостерігається більша прив’язка до брендів та значна частка ринку розподілена між компаніями, які займають 3% та більше ринку, то в Північній Америці ситуація протилежна. Так, в США найбільша ринкова частка належить бренду Welch’s (компанія National Grape Co-operative Association Inc) та дорівнює лише 0,4%.  Private label займає 22,1% ринку органічних соків США. В Канаді ринкову частку більше 1% займають всього два бренди –Knudsen (5,7% ринку, компанія JM Smucker Co) та Biotta (1,7% ринку, компанія Thurella AG). Private label займає 11,4% ринку Канади.

Топ брендів органічних соків на ринку Франції, 2019

БрендКомпаніяДоля на ринку
PressadeBritvic Plc22%
VitabioVitagermine SAS7,7%
JokerEckes-Granini Group GmbH7,4%
Jardin Bio Groupe Léa Nature3,8%
BjorgKoninklijke Wessanen NV3,1%
TropicanaPepsiCo Inc2,8%
FruisiteAntésite & Noirot SA1,2%
Fruit ShootBritvic Plc1%
Capri-SunCapri-Sun1%
Moulin de ValdonneBritvic PlBritvic Plc
ForceForce 0,3%
Private labelPrivate label34,8%

Джерело: Euromonitor International

Топ брендів на ринку органічних соків на ринку Польщі, 2019

БрендКомпаніяДоля на ринку
Bio FoodZywnosc Ekologiczna Bio Food Sp zoo35,4%
SymbioSymbio Polska SA30,9%
Tlocznia Maurera PPUH Tlocznia Maurer19,9%
RabenhorstHaus Rabenhorst O Lauffs GmbH & Co KG3,7%

Джерело: Euromonitor International

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.