Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

Упаковка товару: чому вона важлива для продажів? Нотатки з лекції

Сьогодні упаковка товару слугує не лише для забезпечення його належного збереження, але й виступає важливим інструментом для комунікації зі споживачем прямо з полиці супермаркету. Експерти наголошують, що питання оформлення упаковки слід виносити окремим пунктом під час складання експортної стратегії – настільки зовнішній вигляд товару впливає на успіх на нових ринках.

Тож ми просто не могли оминути увагою тему упаковки в рамках наших освітніх подій. 17 травня Маріне Варданян, досвідчений експерт компанії Start Global з питань маркетингу, розповіла спільноті експортерів про тренди в дизайні упаковки та дала практичні поради слухачам. Ділимося з вами головною інформацією з лекції.

Упаковка має дві головні функції:

  • Захисна – щоб ваш товар не пошкодився під час транспортування;
  • Ідентифікаційна – допоможе визначити тип та призначення товару.

Але, окрім цих двох класичних функцій, є ще дві, які грають на емоційному полі: інформаційна та рекламна. Саме ці дві функції є найголовнішими у боротьбі за серце споживача.

Перше, з чого варто почати, коли ви думаєте над дизайном упаковки товару – визначитися з цільовою аудиторією. Всі ми робимо висновки, виходячи з власного досвіду та поведінкових звичок. Подумайте над звичками і досвідом ваших потенційних покупців – що вони люблять, а що ні, який стиль життя ведуть? Визначення цільової аудиторії допоможе вам зробити перший крок.

Друге – не бійтесь креативу та експериментів. Подивіться на свій товар та упаковку під іншим кутом, не використовуйте типові стереотипні рішення, зробіть вашу упаковку частиною товару.

Приклади креативного підходу у різних категоріях:

Дехто з українських експортерів не заморочується з оформлення упаковки для нових ринків, перекладаючи лише назву бренду та необхідну інформацію про продукт, залишаючи дизайн упаковки без змін. І такий підхід має право на життя. Але, в такому разі ви обмежите кількість потенційних покупців – ваші товари будуть купувати переважно представники місцевої діаспори, оскільки іноземний споживач має дещо інші вподобання у дизайні упаковки. Тож, якщо ви бажаєте охопити ширшу аудиторію, краще подумати над адаптацією дизайну.

Приклади адаптації дизайну українськими брендами:

Використовуйте упаковку як канал для емоційної комунікації. Розміщуйте на упаковці цікаві та нестандарті «месседжі», використовуйте інфографіку, додавайте додатковий функціонал для упаковки та можливість її подальшого використання  – ви обмежені лише власною фантазією. Емоційнійсть – одна з найважливіших складових у спілкуванні зі споживачем.

Приклади «емоційного» пакування:

Якщо говорити про алгоритм розробки дизайну упаковки, то тут необхідно виконати наступні кроки:

  1. Визначитися з головними характеристиками вашого продукту: ціна, якість, матеріал, інноваційність.
  2. Порівняти продукт з аналогами та знайти конкурентні відмінності.
  3. Дати відповідь на питання: чи вирішує продукт якусь потребу або ж створює її?
  4. Визначитися з цільовою аудиторією.
  5. Переглянути наявні пропозиції у вашій категорії на полицях магазинів/онлайн-майданчиків.
  6. Визначити стратегію та головний «месседж» вашого продукту.
  7. Зробити висновки, базуючись на попередніх кроках.

Звичайно, що під кожний окремий продукт все буде індивідуально, але вказані вище кроки є певною «канвою», які допоможуть вам рухатися у правильному напрямку.

Варто пам’ятати, що близько 60% людей пробують новинку виходячи виключно з інтересу та цікавості. Упаковка допоможе привернути увагу до товару та створити унікальний для споживача досвід, змусити його повертатися до вас знову і знову.

Переглянути відеозапис лекції можна тут.
Презентація пані Варданян доступна за даним посиланням.

Виникли запитання, коментарі або пропозиції? Напишіть нам: education@epo.org.ua

 

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.