Сьогодні упаковка товару слугує не лише для забезпечення його належного збереження, але й виступає важливим інструментом для комунікації зі споживачем прямо з полиці супермаркету. Експерти наголошують, що питання оформлення упаковки слід виносити окремим пунктом під час складання експортної стратегії – настільки зовнішній вигляд товару впливає на успіх на нових ринках.
Тож ми просто не могли оминути увагою тему упаковки в рамках наших освітніх подій. 17 травня Маріне Варданян, досвідчений експерт компанії Start Global з питань маркетингу, розповіла спільноті експортерів про тренди в дизайні упаковки та дала практичні поради слухачам. Ділимося з вами головною інформацією з лекції.
Упаковка має дві головні функції:
- Захисна – щоб ваш товар не пошкодився під час транспортування;
- Ідентифікаційна – допоможе визначити тип та призначення товару.
Але, окрім цих двох класичних функцій, є ще дві, які грають на емоційному полі: інформаційна та рекламна. Саме ці дві функції є найголовнішими у боротьбі за серце споживача.
Перше, з чого варто почати, коли ви думаєте над дизайном упаковки товару – визначитися з цільовою аудиторією. Всі ми робимо висновки, виходячи з власного досвіду та поведінкових звичок. Подумайте над звичками і досвідом ваших потенційних покупців – що вони люблять, а що ні, який стиль життя ведуть? Визначення цільової аудиторії допоможе вам зробити перший крок.
Друге – не бійтесь креативу та експериментів. Подивіться на свій товар та упаковку під іншим кутом, не використовуйте типові стереотипні рішення, зробіть вашу упаковку частиною товару.
Приклади креативного підходу у різних категоріях:
Дехто з українських експортерів не заморочується з оформлення упаковки для нових ринків, перекладаючи лише назву бренду та необхідну інформацію про продукт, залишаючи дизайн упаковки без змін. І такий підхід має право на життя. Але, в такому разі ви обмежите кількість потенційних покупців – ваші товари будуть купувати переважно представники місцевої діаспори, оскільки іноземний споживач має дещо інші вподобання у дизайні упаковки. Тож, якщо ви бажаєте охопити ширшу аудиторію, краще подумати над адаптацією дизайну.
Приклади адаптації дизайну українськими брендами:
Використовуйте упаковку як канал для емоційної комунікації. Розміщуйте на упаковці цікаві та нестандарті «месседжі», використовуйте інфографіку, додавайте додатковий функціонал для упаковки та можливість її подальшого використання – ви обмежені лише власною фантазією. Емоційнійсть – одна з найважливіших складових у спілкуванні зі споживачем.
Приклади «емоційного» пакування:
Якщо говорити про алгоритм розробки дизайну упаковки, то тут необхідно виконати наступні кроки:
- Визначитися з головними характеристиками вашого продукту: ціна, якість, матеріал, інноваційність.
- Порівняти продукт з аналогами та знайти конкурентні відмінності.
- Дати відповідь на питання: чи вирішує продукт якусь потребу або ж створює її?
- Визначитися з цільовою аудиторією.
- Переглянути наявні пропозиції у вашій категорії на полицях магазинів/онлайн-майданчиків.
- Визначити стратегію та головний «месседж» вашого продукту.
- Зробити висновки, базуючись на попередніх кроках.
Звичайно, що під кожний окремий продукт все буде індивідуально, але вказані вище кроки є певною «канвою», які допоможуть вам рухатися у правильному напрямку.
Варто пам’ятати, що близько 60% людей пробують новинку виходячи виключно з інтересу та цікавості. Упаковка допоможе привернути увагу до товару та створити унікальний для споживача досвід, змусити його повертатися до вас знову і знову.
Переглянути відеозапис лекції можна тут.
Презентація пані Варданян доступна за даним посиланням.
Виникли запитання, коментарі або пропозиції? Напишіть нам: education@epo.org.ua