Введіть e-mail адресу вказану при реєстрації
Інструкція по користуванню особистим кабінетом

YouTube для бізнесу. Нотатки з лекції

Відео-контент – чудовий спосіб презентувати вашу компанії та продукцію широкій аудиторії, незалежно від географічного положення.

Для багатьох з нас синонімом для «онлайн-відео» стала платформа YouTube. Сьогодні YouTube має аудиторію у понад мільярд користувачів з усього світу, 800 мільйонів унікальних користувачів відвідують платформу щомісяця, а щохвилини з’являється 500 повідомлень у Twitter, які містять посилання на відео на YouTube.

Протягом кількох останніх років популярність відео-контенту постійно зростає. Згідно з останніми опитуваннями фахівців сфери маркетингу та PR, відео буде головним трендом у комунікаціях з аудиторією у найближчі роки.

Не оминув інтерес до відео і Україну, яка займає провідну позицію серед країн-споживачів відео-контенту на YouTube у Східній Європі. 40% користувачів Інтернет в Україні хоча б раз на день дивляться відео онлайн.

Зважаючи на всі ці та багато інших факторів, ми просто не могли не розповісти вам про те, як зробити YouTube корисним для вашого бізнесу. 22 березня Семен Кременюк, Амбасадор YouTube в Україні, відеоблогер, розповів основи YouTube для бізнесу під час лекції для українського бізнесу від Export Promotion Office. Ділимося з вами короткими тезами.

Про цілі і завдання

Звичайно, головним завданнями для відео-контенту в бізнес-сегменті є збільшення продажів компанії, а отже – і прибутку.

Створюючи контент для YouTube, ви маєте поставити цілі та завдання для контенту, залежно від роду діяльності вашого бізнесу. Таких цілей може бути дві:

  • збільшення кількості підписників
  • або ж часу перегляду ваших відео

Продаєте товари, які купляють не дуже часто (час від часу) – сфокусуйтеся на збільшенні часу перегляду відео. Здійснюєте активні продажі у різних сегментах або ж ваші товари купують на постійній основі – зосередьтесь на рості кількості підписників каналу.

Контент-стратегія

Глобальна мета для бізнес-відео на YouTube – конверсія. Відео має заохочувати перейти на ваш сайт, дізнатися більше про продукти, які ви виробляєте та продаєте. А для цього необхідно визначитися з контентом.

На YouTube існує 4 типи відео-контенту, кожен з яких можна застосовувати для просування свого бренду або ж товарів:

  1. Іміджевий – відео-історія про компанію, головний «меседж» вашого бренду.
  2. Рекламний – короткі відео про ваші товари та актуальні пропозиції. Наприклад, такі відео можна використовувати у якості платних «преролів».
  3. Розважальний – хоча це доволі неформальний контент, але він повинен бути і у великих банків, і у маленьких місцевих виробників. Тут можна використати формат відео-блогів, розповіді про цікаві випадки із життя компанії.
  4. Продуктовий – відео, які розповідають про ваші основні продукти.

Слід пам’ятати, що YouTube-канал бренду обов’язково повинен мати кілька відео про ваш бізнес та головні продукти, які ви продаєте. Такі ролики будуть актуальними впродовж тривалого часу незалежно від трендів (звичайно, якщо ви не зміните сферу своєї діяльності) та допоможуть користувачам більше дізнатися про вас. За типами контенту це будуть іміджеві та продуктові відео.

Пропишіть вашу контент-стратегію на папері. Це дозволить подивитися на свою майбутню активність «зі сторони».

І не забувайте постійно аналізувати свою діяльність на YouTube – майданчик дає широкі можливості для аналітики. Виходячи з отриманих даних, ви зможете розуміти, що працює, а що ні, де можна щось змінити чи покращити.

Про особливості виготовлення відео-контенту

Успішність вашого відео залежить від багатьох факторів, про які можна говорити довго. Та зараз ми виділимо 3 головні складові успіху:

  1. «Перше враження». Перші 12 секунд вашого відео – найголовніші. Саме впродовж цього часу користувач приймає рішення дивитися вас чи ні. Негативне рішення відповідно впливає на статистику каналу. Тому приділіть початку відео особливу увагу. В ідеалі –коротко покажіть/розкажіть, про що йтиме мова у даному відео.
  2. Гумор та емоції.Ваші відео не мають «перевантажувати» глядача, а навпаки – розслабити або трохи розсмішити, дати позитивні емоції. Такі емоції чудово утримують увагу людей і змушують їх повертатися до вас знову.
  3. Інструменти YouTube. До таких інструментів належать «лайки/дизлайки», підписка на канал та сповіщення про оновлення на ньому, коментарі до відео. Тож будуйте зв’язки між вашими роликами, заохочуйте свою аудиторію до взаємодії з контентом – говоріть про це прямо у відео.

Ці складові – не єдині, а лише головні інструменти, але саме вони є основою для успіху відео на YouTube.

Не забувайте постійно працювати над якістю «картинки» та звуку у ваших відео – всі ми хочемо дивитися якісний контент.

Просування та популяризація відео

Просування контенту на YouTube багато в чому нагадує пошукову оптимізацію сайту – принципи доволі схожі. Google постійно змінює критерії, яким має відповідати успішне відео, яке потрапить у «топ». Колись це була кількість коментарів, потім – показник часу перегляду, сьогодні – кількість «лайків» під відео.

Головним інструментом для вас буде аналітика власних відео. Саме так ви будете розміти, хто ваша аудиторія на YouTube, що їй подобається. Ще варто слідкувати за великими «ютуберами» – ви зможете дізнатися багато цікавого стосовно виготовлення та просування відео-контенту.

Звичайно, ніхто не відміняв платну рекламу ваших відео безпосередньо від YouTube: ви зможете налаштувати відображення реклами у конкретному регіоні та для конкретної аудиторії.

Використовуйте соц.мережі вашої компанії для популяризації відео чи каналу – це чудово працює.

Оформлення контенту

Створюючи канал на YouTube, не забудьте про його належне оформлення – назву, підбір ключових слів, опис, обкладинку сторінки та обкладинку для кожного окремого відео.

Якщо ваш контент орієнтований не лише на локальний ринок, а й на зарубіжний, то у YouTube є кілька корисних інструментів. Наприклад, оформити канал можна кількома різними мовами одночасно, а потрібна мова буде відображатися залежно від регіону користувача. До відео можна додавати субтитри необхідною мовою. Крім того, зовсім скоро з’явиться можливість накладати аудіодоріжки різними мовами на ваші відео – це чудовий інструмент для спілкування з аудиторією з різних країн.

І одне з найголовніших правил оформлення – говорити правду. Опис, теги, ключові слова, обкладинки повинні відповідати тому, що ви показуєте у своїх відео.

Ми дякуємо слухачам за активну участь та позитивні відгуки. До зустрічі на інших лекціях від Export Promotion Office!

Йде завантаження. Це може зайняти деякий час.